Dålig uppdatering - tar igen nu... Helgen 14-16/9

Nu har det gått aldeles för lång tid sen jag uppdaterade här sist.. Jag har inte haft nån ork/lust till att sitta vid datorn så mycket, och om ja suttit vid datorn så har jag bara läst andras bloggar. Dessutom blir de inte så mycket bilder tagna under veckorna nu när jag har ont och inte orkar göra så mycket. Och jag vill ju ha bilder när jag bloggar, blir mest bara några bilder på instagram ibland. Om jag uppdaterar dåligt här på bloggen ibland och ni vill följa mig på Instagram så heter jag "fiasfoton" där. 

Tänkte iaf lägga upp lite inlägg från senaste tiden nu. Efter att jag uppdaterade senast så blev Lucas förkyld. Han blev förkyld under fredagen (14/9), på fredag morgon när han vaknade så sa han att han hade ont i halsen. Sen under dagen blev han hängig & gnällig och på kvällen började han bli snuvig. Men han fick ingen feber.

På lördag morgon var han pigg men snuvig så vi åkte iväg till Uddevalla efter frukosten som vi planerat. Skulle handla lite byggmaterial till Lucas rum, så vi åkte till min pappa för att låna hans släpkärra. Blev bjudna på fika och Lucas lekte lite innan vi åkte därifrån. Åkte en snabb sväng till Biltema för att Johan skulle ha några grejer där. Sen åkte vi och köpt gipsskivor, spackel, lister, skruv & färg till Lucas rum. Efter det åkte vi hem igen, var en trött liten kille som somnade i bilen. 

När vi kom hem igen så bar jag in Lucas och la honom i sängen där han sov vidare en stund. När han vaknade igen så var han hängig, trött och hostan som han alltid får vid förkylning började komma... Kollade tempen, men han hade bara lite högre temp än vanligt men ingen feber. Bäddade ner honom i soffan framför en film och så började jag & Johan skruva upp gipsskivor på väggarna i Lucas rum. Johan fixade ju såklart de mesta eftersom jag har ont av foglossning. Men jag kunde iaf skruva fast skivorna i väggen när Johan fixat rätt storlek på skivan och ställt upp den mot väggen. 

På kvällen åkte Johan iväg och köpte pizza till kvällsmat som vi åt innan Lucas gick och la sig. Jag & Johan kollade på en Johan Falk film innan vi också gick och la oss. 


Några instagram bilder från lördagen


På söndagen var Lucas snuvig & hostade en del, men fortfarande ingen feber bara lite högre temp än vanligt. Blev mycket vila & film under dagen. Och så fortsatte vi att greja i Lucas rum, fick upp resten av gipsskivorna och så spacklade vi över alla skruvar & skarvar. På eftermiddagen kände vi att de skulle va skönt med lite frisk luft, så trots värkande kropp på mig och förkyld Lucas så gick vi en liten promenad till affären för att köpa lite kvällsmat. Blev ciabatta med skinka, ost & grönsaker och nyponsoppa framför tv,n. 


Instagram bilder från söndagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback