Emaus 19/6



Fortsätter om gårdagen nu, efter att vi hade ätit lunch hos mamma så packade vi ihop lite fika. Sen satte vi barnen i vagnarna och gick upp till Emaus. Fy fan va tungt de va att gå upp för den låååånga branta backen i värmen med vagnen... Den backen är ju jobbig i vanliga fall, men nu va de ännu värre som gravid & trött.. Lucas va duktig och gick själv en bit och då blev vagnen mycket lättare, men hans små ben orkade ju såklart inte hela den långa backen. Vi fick stanna några gånger så att ja fick andas och så började de göra ont i mina höfter efter en stund... Vi skulle möta mormor, morfar & Sara på Emaus och när vi bara hade en liten bit kvar av backen så kom dom i bilen, då bytte mormor med mig så att ja fick åka bil den sista biten och hon tog Lucas vagn. Det var väldigt snällt och skönt att åka bil iaf sista biten för då hade ja rätt ont i höfterna och graviditets tröttheten ska vi inte prata om... 

Men upp för den hemska lååånga backen kom vi iaf. Och sen hade vi det mysigt på Emaus. Barnen lekte, kollade på djuren & klappade kaninerna & getterna. Vi satte oss i solen vid lekplaten och fikade, barnen hade dock inte tid att fika för dom skulle bara leka! Mormor & Sara hade bakat på förmiddagen så dom bjöd på nybakade bullar & sockerkaka, så gott! Sen vid 5 kom Johan och hämtade mig & Lucas. 


Kommentarer
Postat av: Lina - Mamma till Ellie och Gravid

Vilka härliga bilder! Vill också iväg till Emaus snart men jag vågar inte ge mig på backen och Olof har ju numera bilen till jobbet, så det får nog vänta tills han går på semester :)

Svar: Ja de är härligt på Emaus :) Den backen är verkligen inget att leka me när man är gravid, fy fan säger ja... Men de går ju buss också :)
Sofia Welin

2012-06-20 @ 12:15:29
URL: http://www.familjendanielski.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback