Hemma igen & ny vecka!

Nu är jag & Lucas hemma igen! Har vart tomt här på bloggen den senaste veckan och anledningen är att jag & Lucas tog tåget till min fina vän Sandra & hennes barn i Västerås. Så där har vi vart i en vecka och hittat på roliga saker tillsammans med dom. Jag kommer skriva om vad vi gjort i veckan som gått och lägga upp massa bilder, men ikväll orkar jag inte gå igenom några bilder så det får bli imorn. Nu blir de ett litet snabbt inlägg bara om ny vecka i graviditeten. 


Ny vecka igen och jag är redan 22+4 så ja går snart in i en ny vecka.. Under den veckan som gått när vi vart i Västerås så har jag orkat göra mer på dagarna än vad jag gjort den senaste tiden. Och jag vet inte om de beror på att ja "tvingat" mig själv till att orka hitta på massa saker när vi vart iväg för att ja velat eller om det är graviditets-tröttheten som börjar bli bättre äntligen.. 

Har börjat känna ganska rejäla sparkar nu de sista, innan har jag ju kännt rörelser och lätta sparkar. Men nu börjar de verkligen bli hårda sparkar i magen :) Oftare än förut och nu kan även hela magen gunga till av sparkarna. Halsbrännan har vart lite bättre de sista, men ja kan fortfarande få de ganska ofta på kvällarna när jag lägger mig.. 

Just nu sparkar han som bara den i magen och de är så mysigt! ♥ Nu ska jag göra en tonfiskmacka i smörgåsgrillen och så ska ja lägga mig i soffan och kolla på Grey´s anatomy. Lucas ligger i sängen och kollar film och Johan är ute och målar på garaget. 



Kommentarer
Postat av: Lina - Mamma till Ellie och Gravid

Det går framåt :) Härligt att du känt dig lite piggare. Testa att ta ett glas oboy på kvällen, det tycker jag är jätteskönt för halsbrännan. Kanske inte så nyttigt eller bra för tänderna men det är en heeelt annan sak ;) Det är ju magnesium i halsbrännetabletterna vilket man i andra länder använder för att stoppa upp prematura värkar så jag försöker klara mig utan tabletterna nu på slutet när jag vill föda och då är det mjölkprodukter i mängder som gäller.

Svar: Ja de går fort nu :) Och det är väldigt skönt att börja vara lite piggare på dagarna. Orkar ju sitta upp längre än till 9 på kvällarna nu :P Men de är ändå skönt att kunna vila en stund på dagen när Lucas sover. Jag provade att dricka lite mjölk på kvällen innan jag la mig och det tog bort halsbrännan som jag hade då men får ändå halsbränna några gånger under natten.. Har äntligen hittat mina halsbrännetabletter nu så jag hoppas att dom hjälper!
Sofia Welin

2012-07-09 @ 01:31:14
URL: http://www.familjendanielski.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback