Badhuset

Igår var det fortfarande bara jag & Lucas hemma, Johan sov i Ed och grejade med bilen. Så när Lucas vaknade så frågade jag honom om han ville gå till badhuset, och det ville han ju såklart! Så vi åt frukost, packade väskan med badkläder och gick till badhuset. Vi bor ju så nära badhuset, så vi struntade i vagnen och så gick Lucas själv istället. Tror klockan var strax efter 10 när vi kom dit, det var inte alls mycket folk där då. Vi gick till barnpoolen först och när vi kom dit var det bara en mamma & hennes dotter där så Lucas hade massa plats att plaska & simma på :)

När vi har vart på badhus tidigare med Lucas så har han alltid velat att man minst ska hålla honom i händerna, även om han haft armpuffarna på. Men idag kände han att han flöt själv när han hade armpuffarna på. Så han släppte taget om min hand och "simmade" själv :) Han var såå duktig, han sparkade med benen för att komma framåt och styrde/höll balansen med armarna :) Han trivdes som vanligt som fisken i vattnet, killen som älskar att bada!

Det fanns massa leksaker i vattnet, men favoriterna blev den stora badankan och den lilla bollen som flöt :) Så dom lekte vi med hela tiden. När vi hade badat i barnpoolen i 1½ timme (tror jag) så gick vi ut till bebispoolen, Lucas ville leka lite där också innan vi gick.


Kommentarer
Postat av: Sandra, mamma och gravid.

Va mysigt att bada! Det gjorde jag och Novalie en gång i veckan förrut.. Saknar dem rutinerna..

2012-01-05 @ 20:21:59
Postat av: Trees gravid i London

åh vad roligt :D älskar att ta med småbarn/bebisar till simmhallen" :)

2012-01-05 @ 21:09:03
URL: http://mangofisk.se
Postat av: Sara - Med 3 små busungar!

Åh vad kul!Va längesedan jag var iväg nu. Blir så sällan eftersom jag inte gillar att ha med mig mer än 1 barn. Tycker det är skrämmande att inte kunna ha 100% koll på båda samtidigt.

Vad har du använt för kamera? Vågade du ta med din fina? =) Kramar!

2012-01-08 @ 20:21:21
URL: http://glamina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback