Hej & hejdå magsjuka..

Natten till torsdag så sov Lucas väldigt oroligt. Han sov hela natten till halv 9, men han vaknade till flera gånger under natten och var orolig.. De två första gångerna han vaknade så åskade det ute så jag trodde att det var de som gjorde att han var orolig.. Men när han vaknade tredje gången så åskade det inte och jag började fundera på magsjuka.. För tidigare gånger han har haft magsjuka så har han vart orolig under natten.. Så fjärde, femte, sjätte & sjunde gången han vaknade så väntade jag bara på att han skulle spy..

Halv 9 vaknade han och spydde första gången.. Lucas fick lite panik av att spy, stackarn :( Men han lugnade ner sig snabbt och så blev det en snabb dusch innan jag bäddade ner honom i soffan. Täckte soffan med lakan så att jag skulle slippa skura hela soffan om de kom igen.. Slängde in sängkläderna i tvätten och startade en film till Lucas. Johan åkte till Ed som han hade planerat sen tidigare, han bror fyllde 18 den dagen så han skulle firas, grattis!!

Jag ställde in mig på att vi alla 3 skulle ligga med magsjuka under nyår. Men Lucas spydde "bara" två gånger till under morgonen och sen piggnade han till. Under dagen fick han lite nyponsoppa och vitt bröd som han fick behålla i magen. Vi spelade lite memory en stund när han var lite piggare men annars så såg vi mest på film under dagen och bara myste. Varken jag eller Johan blev dåliga. Johan var kvar i Ed under natten och kom hem dagen efter vid halv 5.

Dagen efter var Lucas som vanligt igen, pigg & glad! Jag panerade torsk som vi åt till potatis & kall sås till lunch. Mjukt för Lucas mage och han tyckte att det var jättegott :)


En sjuk liten kille som kollar på film..


Vid halv 1 somnade han i soffan ♥
han fick ligga kvar där och sova för jag ville inte riskera att väcka honom genom att flytta honom till sängen, ställde för bordet så att han inte kunde ramla ur istället..







Han blev lite piggare under dagen och vi spelade spel, såg på film & myste ♥


Tills Lucas somnade i soffan igen vid 7 ♥

Kommentarer
Postat av: ENDENISE - Vinn 2 par skor ♥

Skönt att han inte blev så långvarigt sjuk! kramis och gott nytt!

2012-01-01 @ 13:41:55
URL: http://endenise.se
Postat av: Lina

Vad skönt att det gick över så fort.

Det pianot har Ellie också, en poppis julklapp :)

2012-01-01 @ 20:42:15
URL: http://familjendanielski.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback