Ny vecka!

Sist jag skrev om ny vecka så var jag i vecka 25, nu är jag i vecka 28. Nedräkningen har blivit 2-siffrig istället för 3-siffrigt. Nu är det 88 dagar kvar och nästan 70% av graviditeten har redan gått. Tiden går så fort, i helgen ska vi iväg och kolla & känna lite på barnvagnar. Vi ska inte köpa någon än (tror jag) men vi ska ändå till överby för att köpa skor till Lucas och då tänkte vi passa på att kolla lite vad som finns för vagnar. Sååå svårt tycker jag, speciellt när man sitter och kollar på hemsidor, det finns ju så många olika vagnar och jag vill helst provköra lite först. Någon som har tips? Syskonvagn eller enkelvagn? Svängbara hjul fram eller inte? 

Nu börjar det bli tungt att va gravid.. Har väldigt ont i mina höfter och väldigt jobbig foglossning.. Om jag går en del på en dag så får jag jätteont. Och även om jag sitter helt still i soffan så kan det göra jätteont helt plötsligt. På natten är det värst, då kan jag vakna av att jag har så ont i höfterna & foglossning så att jag knappt kan vända på mig i sängen. Hur man än ligger så gör det ont och om jag ska vända på mig så får jag ta ett djupt andetag och bita ihop för att kunna vända mig när det gör så ont.. Även ryggen börjar ta stryk om jag anstränger mig mycket en dag.. Har även en del sammandragningar, om jag går långt eller grejar mycket hemma tex så blir magen hård och det börjar bli jobbigt att böja sig ner ofta för då trycker/spänner de i magen.

Så det är lite blandade känslor att vara gravid just nu. Samtidigt som jag har så ont så att jag inte vet vad jag ska göra ibland. Så älskar jag att vara gravid och veta att våran lilla bebis ligger i magen! Det är så mysigt att känna alla sparkar och undra hur lillebror ser ut. Det var några dagar i början av veckan som lillebror var väääldigt lugn i magen, kände knappt något alls så jag blev lite orolig. Kunde få nån liiiiten puff om dagen bara. Men nu är det full fart igen, han har börjat få in rätt hårda sparkar mot revbenen ibland. Och det är så skönt att känna mycket rörelser igen, hellre hårda sparkar mot revbenen än inget alls!

Lite upp och ner går det nu, inget kul att ha så ont varje dag. Men jag känner att jag iaf kan stå ut med smärtan, det är ju inte såå lång tid kvar nu. Och jag kommer ju få världens bästa belöning till slut, våran efterlängtade lillebror! ♥ 




Har inte tagit några speciella magbilder än.. Men här är några bilder på mig från Kreta. 
Får nog börja ta lite magbilder nu.. 
 

Kommentarer
Postat av: ♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥ Tävling Pågår!

åh din stackare! jag har ett sånt foglossnings bälte som du kan få låna om du vill?

Svar: Ne de är inget kul direkt.. Jo jag kan ju iaf testa och se om de blir något bättre :)
Sofia Welin

2012-08-10 @ 23:31:38
URL: http://melissasprinsar.com
Postat av: Lina - Mamma till Ellie och Devin

Ja magbilder gillas :) Härligt att det ändå börjar närma sig, även om sista veckorna kan gå rätt sakta. Låter jobbigt med foglossningen med desto härligare med sparkarna :)

Svar: Jo ja ska försöka fixa mer magbilder nu, har ju inte blivit några riktiga magbilder än. Bara "vanliga" bilder på mig där man ser magen lite. Ne foglossningen är verkligen inte skön just nu... Haha ja de lär väl gå segare och segare nu ju närmare de blir.. Hoppas dock på att jag iaf slipper gå över 2 veckor denna gången som jag gjorde med Lucas..
Sofia Welin

2012-08-11 @ 20:31:09
URL: http://www.familjendanielski.blogg.se
Postat av: Jenna - Stockholmsmamma till två ♥

Härligt! När var ni på Kreta? Vi var på Rhodos tidigare i sommar, urmysigt :)

Svar: Ja det var riktigt härligt! :) Vi var på kreta 26/7-2/8 :)
Sofia Welin

2012-08-12 @ 13:22:37
URL: http://onlymama.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback