Ny vecka!

76 dagar kvar till BF. Ca 8-12 veckor kvar tills bebis kommer beroende på om han vill komma tidigt, beräknat datum eller kanske sent som storebror gjorde. Jag hoppas på att jag iaf slipper gå över tiden 2 veckor som jag gjorde med Lucas. Men nu går jag iaf in i vecka 30 så nu är det inte jättelångt kvar. 

Har fortfarande en hel del foglossning som är ganska plågsam. Och ryggen tar ganska mycket stryk just nu. Magen börjar va i vägen ibland. När jag grejar här hemma & städar så är det jobbigt att böja sig ner mycket. Det spänner & trycker i magen då på ett sätt som inte är så skönt. Får även en del sammandragningar då och då som känns.

Samtidigt som det känns skönt att dagarna som är kvar på graviditeten blir färre & färre och att dagen för bebis blir närmare & närmare nu när det är tungt, så är det väldigt mysigt att vara gravid. Älskar att ligga i soffan och känna när lillebror rör sig där inne. Och det är så mysigt när Lucas kommer & lägger huvudet mot magen för att höra om lillebror är vaken & prata med honom ♥

Lucas har sagt flera gånger nu det sista att han tycker att lillebror kan komma ut nu, speciellt efter att vi köpt barnvagnen så tycker han att lillebror kan ligga där istället för inne i mammas mage. Han tycker att det är konstigt när jag säger att lillebror behöver växa lite till i mammas mage innan han kommer ut. För lillebror ska ju inte vara stor, han ska ju vara en liten bebis säger Lucas då. 





Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha Lucas verkar så gullig och förståndig :)

2012-08-22 @ 19:33:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback