Kreta - Dag 8 - Hemresa - 2/8-12

Sista dagen på Kreta vaknade vi ganska tidigt, åt frukost, gjorde oss iordning och packade det sista. Vid 9.40 gick bussen till flygplatsen så då kom Lucas farmor & farfar och vinkade av oss, dom skulle vara kvar några dagar till. Glömde ju ta kort på vårat rum när vi kom dit så jag tog kort innan vi lämnade rummet iaf. Så de är dom 4 första bilderna. Dom tre bilderna under rumsbilderna är precis utanför hotellet när vi väntade på bussen, där ser man hur kort bit det är från hotellet till havet, bara över vägen. Bussresan gick bra förutom att Lucas mådde lite illa på dom slingriga vägarna, tur vi hade en liten påse med. Men sen piggnade han till igen på flygplatsen, det gick bra att lämna in väskorna + vagn och så gick vi och satte oss och väntade på att flygplanet skulle komma. Lucas kollade på Bamsefilm på pappas mobil och jag handlade lite choklad & pyssel till Lucas.

På flygplanet så somnade Lucas innan vi ens hann lyfta och sov minst 1 timme. Sen blev det mat, den var faktiskt rätt god denna gången. Sen läste vi bamsetidning och kollade på film. Flygresan gick väldigt bra, Lucas var jätteduktig. Det var lite skumpigare på flygresan hem bara, men inget som var jobbigt. Lucas tyckte de va roligt när de hoppade lite i planet. Vi kom fram, fick våra väskor + vagn och så kom Frida och hämtade oss. Vi åkte hem till mamma, vi skulle äta där och sen åka hem. Johan hade fått en läkartid 18.45 och väntetiden drog ut på tiden jättemycket så han kom inte tillbaka försen vid 22.. Då var alla trötta så vi valde att sova hos mamma och åka hem dagen efter. Men Johan hade iaf fått bekräftat att han hade halsfluss och fått medicin så han mådde redan lite bättre efter första tabletten, vilket var bra. Längst ner i inlägget är det 4 bilder från flygplatsen när vi väntar och 2 bilder på Lucas på flygplanet + en bild på de jag köpte på flygplatsen.