Min lilla sjukling..

Idag blir det troligtvis en tur till vårdcentralen med Lucas.. Natten var orolig, Lucas sov större delen av natten men han vaknade väldigt ofta. Han var ledsen, orolig och ville ligga nära. Han svarade inte på om han hade ont någonstans och han somnade om ganska snabbt varje gång han vaknade.

Men på morgonen vid 6 när han vaknade till igen så ville han inte somna om och nu sa han att han hade ont i örat.. Antar att han fått öroninflamation, det förklarar ju varför han vart så orolig under natten.. Men när han gick upp ur sängen så stannade han upp och bara tittade sig omkring, sen började han gråta och la sig i sängen igen.. Men han ville upp och reste sig igen men även denna gången var det jobbigt och han la sig ner igen..

Jag tror att han är väldigt yr, det ser ut så dom gångerna han är uppe.. Det är jobbigt för honom att gå och han håller sig för örat och gråter.. Termometern visade ingen feber, men han säger att han fryser och vill ha två filtar på sig.. Min stackars lilla älskling, just nu sitter han i soffan och kollar på Karlsson på taket och har gjort de sen vi gick upp vid halv 7. Han har iaf ätit lite yoghurt.

Just nu väntar jag bara på att dom ska ringa från vårdcentralen.. Jag ringde 1177 imorse vid 7, hon jag pratade med tyckte att jag skulle ringa till barnmottagningen på sjukhuset istället för vårdcentralen, eftersom han va så yr. Så jag väntade till kl 8 då dom har telefontid och så ringde jag dit, men då säger dom att eftersom han bara är 2 år så ska jag ringa vårdcentralen. Så då gjorde jag det, då får jag såklart en telefontid kl 9 så jag har fått vänta ytterligare en timme.. Så nu hoppas jag att dom ringer snart så att Lucas får en tid där så fort som möjligt! Blir lite trött på att de ska va sånt problem med att bli skickad till rätt ställe direkt.. Först får jag sitta i kö till 1177, sen vänta en timme till barnmottagningen, efter de vänta en timme på telefontid och nu dröjer det antagligen innan han får en tid där också...

Ne nu ska jag äta frukost, kom på att jag glömt de mitt upp i alla telefontider.. Sen hoppas jag att vi får en tid fort så att vi kan gå dit.


Min fina älskling
(bilden är från i förrgår)

Kommentarer
Postat av: Sara - Blivande 3 barnsmamma

Stackars killen! Hur har det gått med allt?



Det är faktiskt för jävligt (rent utsagt) att man ska behöva bli skickad hit och dit. Och sällan är det någon som svarar utan det är jävla uppringning ist.

svenska systemet.

Kramar!

2011-09-22 @ 18:49:46
URL: http://glamina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback