Halva veckan..

Hej, nu är jag tillbaka igen. Har mycket i skolan så bloggen har hamnat lite åt sidan. Både måndag & tisdag har jag vart i skolan och nu sitter jag i skolan igen.

I måndags var jag i skolan 9-14, sen hämtade jag Lucas på dagis och så cyklade vi hem och myste framför en film. Plockade undan lite i lägenheten, pluggade, lagade mat och kvällen avslutades som vanligt med Criminal minds.

Tisdagen hade jag körlektion vid 11, vilket betydde att jag hade sovmorgon. Fast det tyckte inte Lucas för han vaknade halv 7 när Johan åkte.. Blev iaf en mysig morgon med min lilla skruttunge. Efter körlektionen så var jag i skolan till kl 3, sen blev det hämtning på dagis. En trött och trotsig unge följde med mig hem, förutom att han redan var gnällig så håller vi på att ta bort nappen helt på dagarna nu så blev det ännu mer gnäll för att han inte fick ha nappen när han såg på film.

Han får bara ha nappen när han sover nu, tidigare fick han inte ha den när han lekte. Men han fick ha den när han satt i soffan/vagnen/bilen. Men jag tycker att han börjar bli för stor för att ha napp alls nu så den ska bort! Än så länge får han ha den när han sover, men inte annars. Det funkar väldigt bra faktiskt, förutom när han är trött. Han frågar efter nappen ibland, speciellt när han ser på film. Men då brukar jag fråga när man har nappen och då svarar han "när man sover". Och sen är han nöjd utan, så förhoppningsvis så frågar han inte efter nappen på dagarna snart. På dagis har han den ju inte ens när han sover och det har han inte haft på väldigt länge där.

Jaja, från nappar till skolan igen. Idag kom jag till skolan vid 11 och ska vara här till kl 16. Har egentligen ingen lektion försen kl 15 då jag ska ha företagsekonomi i en timme. Men jag har en del jag måste plugga, terminen är ju snart slut. Så i eftermiddag blir det nog inte så mycket bloggat heller, vill ju mysa med min lilla älskling när vi kommit hem! Och när han har somnat så blir det ju criminal minds med min stora älskling som vanligt!

Ha en bra dag!


Lucas för exakt 1 år sen ♥

Kommentarer
Postat av: Melissa - Mamma Till Vincent&Linus

detta krig om nappar alltså :P

tänkt att de va så mkt snö förra året vid den här tiden de är ju rätt sjukt

2011-11-23 @ 13:34:47
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback