Lek ute i regnet

Idag har det vart grått och tråkigt ute hela dagen, regnat en hel del. Men jag och Lucas tog cykeln till dagis/skola idag ändå, det går ju mycket fortare än att gå. Efter skolan cyklade jag hem och städade badrummet och åt lite smörgås och sen hämtade jag Lucas vid 3. Tanken va att vi skulle hem och fortsätta städa, men vi stannade ute istället.

Lucas ville verkligen inte gå in, han ville vara ute och leka. Det finns ju inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Så regnkläder på och så var vi ute i ca 2 timmar. Först grävde vi i sandlådan en stund, men sedan gick vi på en liten promenad. Hade inte med vagnen ute eftersom jag bara hade tänkt att vi skulle vara på lekplatsen utanför lägenheten. Men Lucas ville gå och han fick bestämma vart vi skulle gå, vattenpölar fanns det ju överallt som man kunde hoppa i och roliga pinnar som man kunde plocka upp. Så vi gick en sväng längs bäveån och på stan. Sen vid 5 mötte vi upp Johan som kom från jobbet och så gick vi hem.

Lucas satt och kollade på barnprogram medans jag och Johan städade lägenheten, det behövdes verkligen nu! Vi har ju inte prioriterat att städa nu när vi har vart sjuka. Men det är väldigt skönt nu när det är rent i lägenheten. Nu på kvällen har vi bara sett på tv och tagit det lugnt.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja, vatten är det bästa som finns! Så fort han får se vatten skriker han "DATTA DATTA!!!!!!" (det betyder alltså vatten, haha).

2011-04-01 @ 13:44:47
URL: http://johannaliljaselin.blogg.se/
Postat av: Melissa - Vincents Mamma&Gravid

skönt att ni är friska nu =)



vincent blir helt hysterisk när han får vatten på sig om det regnar ute men vattenpölar är skoj att hoppa i och duscha och bada älskar han så de är lite knepigt de där ;)

2011-04-03 @ 10:38:59
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback