Lördag

Lördag kväll. Förkylningen håller i sig, börjar bli trött på den nu. Man blir så seg i hela kroppen och orkar inte alls det man vill göra..

Lucas sover redan, han somnade för 20 minuter sen ungefär. Han va rätt trött nu på kvällen. Men idag har vi gjort lite mer än att bara ligga i soffan som vi gjort dom senaste dagarna. Imorse badade Lucas skumbad och så myste vi framför bompa innan han sov på förmiddagen. När han hade vaknat så åt vi lunch och sen åkte vi alla 3 och handlade lite mat. När vi kom hem igen så gick jag och Lucas till lekplatsen, Lucas va jätteglad över att få leka ute igen! Vi har ju inte vart ute på en hel vecka nu. Han hade med sig hink och spade och grävde hur länge som helst i sandlådan :) Man verkligen såg hur han njöt av att vara ute!

När vi kom in igen så såg Lucas på film med pappa och sen busade jag och Lucas. Han hittade mina gamla solglasögon som han provade. Men sen vid 6 så blev Lucas trött och gnällig så vi tog på pyjamas och så passade jag på att klippa hans tå-naglar. Om någon skulle hört Lucas medans jag klippte tå-naglarna så skulle dom tro att jag misshandlade honom.. Han skriker som om jag slog honom, jag fattar inte varför han får sån panik när man ska klippa tå-naglarna.. Han skriker och sprattlar, det är verkligen inte kul att hålla fast honom när han får sån panik.. Men någon gång ibland måste man ju klippa naglarna.. Någon som har tips på hur man kan få honom att bli lugnare när man klipper tå-naglarna? Finger-naglarna är inga problem..

Nu ska jag lägga mig i soffan och inte göra något med än att se på tv ikväll!
Hoppas ni har haft en bra dag!






Kommentarer
Postat av: Lina

Testat att ge honom något att äta? Kanske distraherar honom lite. Eller någon favoritfilm?

Ellie kommer själv springande med nagelsaxen om hon hittar den och vill bli klippt. Sen vill hon att man målar på nagellack också, haha.

Hoppas iaf att det släpper, man känner sig så elak när man tvingar dom men vissa saker måste ju ändå göras :/

2011-03-27 @ 18:31:36
URL: http://www.adperpetuum.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback