Eftermiddag på stranden

Igår va Lucas på dagis under dagen, hade hellre vart hemma med honom eftersom det va så varmt. Men jag skulle ha körlektion på morgonen vid 8 och sen skulle jag göra provet för att få ge medicin på jobbet. Det började kl 1 och vi va inte klara försen halv 4, lite segt.. Men nu är det iaf klart. Efter provet cyklade jag hem och hämtade badkläder & Maja. Sen tog jag vagnen och gick bort till dagis, Lucas va jätteledsen när jag kom :( Dom var ute på gården och han ville göra något som han inte fick, så fröken hade sagt till honom och de tillsammans med värmen gjorde att han bröt ihop.. Men han lugnade ner sig ganska fort och resten av dagen hade vart väldigt bra sa fröken Marita :) Vi fick varsin piggelin av Marita innan vi gick, gott i värmen.



Vi gick till stranden, hann knappt få på Lucas badbyxorna innan han var nere vid vattnet :P Första doppet i havet för honom i år, det var både roligt och spännande! Han gick i så att han fick vatten till midjan, sen vågade han inte gå längre. Det kom lite vågor som gjorde att han hade svårt att hålla balansen. Men jag lyfte upp honom och så gick vi ut en bit tillsammans och doppade oss några gånger (allt utom huvudet). Det var riktigt skönt i vattnet, andra doppet för mig i år :) Blev tyvärr inga bilder från när vi badade eftersom det bara var jag & Lucas, jag kunde ju inte ta med kameran ut i vattnet och jag hade såklart inte tagit med mig vattenkameran.. Smart att lämna den hemma, suck..



Tillslut kände både jag & Lucas att det blev lite väl varmt i solen, så vi gick bort till strandcafét och satte oss i skuggan. Mamma, Emma & Mira kom också dit och åt tillsammans med oss :) Jag & Lucas delade på en hamburgetalrik, men Lucas ville inte ha speciellt mycket. Antar att det är värmen som tar bort aptiten.. Men han drack iaf en del :)



Innan vi gick hem så släppte vi hundarna lite så att dom fick leka :) Lucas ville också vara med och kasta boll till hundarna trots att han va jättetrött. Mira låg nöjt i vagnen under tiden! Lucas hade fläckar på hela shortsen och skrubbsår på båda knäna när vi kom hem, men det tillhör sommaren.



Det var en trött kille som somnade direkt när vi kom hem vid 8 ♥

Kommentarer
Postat av: Chicmommy - mamma till Ajdin

Hej, hej.

Gud vilka underbara bilder.



Kul att du är med och tävlar om presentkort i min blogg. Du får gärna lägga till mig på BL för att inte missa när vinnarna presenteras ;)



Passar på att önska er en trevlig dag också.

Kramar

2011-06-30 @ 13:55:06
URL: http://chicmommy.se
Postat av: Melissa - Mamma till 2 prinsar

naw lilla plutten inte lätt å hänga med i hundarnas tempo när man är liten :) men som du säger skrubbsår hör till sommaren

vincent har typ hundra blåmärken och små sår på kroppen haha

2011-06-30 @ 16:15:06
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
Postat av: Sandra & Novalie

va mysigt, vill också kunna bada men visar mig inte naken för andra människor :(

2011-06-30 @ 21:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback