Trots - skrik & bråk


Jävlar vilket trotshumör Lucas har vart på idag.. Heeela eftermiddagen. Jag blev nästan chockad när han började för han är ju alltid så glad och nöjd annars och bråkar sällan om något. Är det något han inte vill så säger han bara nej. Men idag är det skrik och bråk. Tror inte att det har vart några problem på dagis idag men på eftermiddagen har inget vart bra.

När vi åkte ut och handlade så skrek han efter nappen hela tiden (vi hade ingen med så han kunde inte få någon napp). Han brukar i vanliga fall tycka att det är skoj att handla men inte idag.. När vi kom hem igen så skulle han helt plötsligt inte ha nappen..

Sen när det var dags att sova vid 7 så lyfte jag upp Lucas för att ta av kläder, byta blöja och borsta tänder.. Direkt blev det skrik. Han sprattlade och sparkade och skrek hela tiden medans jag tog av kläderna, bytte blöja och när jag borstade hans tänder så blev det ännu värre.. När vi äntligen blev klara så gick vi ner till soffan för att Lucas skulle få välling, men han bara skrek och slog bort flaskan. Så Johan tog med Lucas och vällingen upp och la sig i sängen så fick Lucas äta där istället..

Nu ligger Lucas uppe i sängen, men tror ni att han sover? Nej det gör han såklart inte.. Han ligger där uppe och pratar och pratar.. Vart tog min snälla, nöjda & glada lilla kille vägen? Nu har jag en trotsig (snart) 2 åring här hemma.

Jaja alla barn ska ju gå igenom den perioden.. Så det är väl bara att stå ut :P Men han är min lilla prins ändå! ♥


Lilla skitungen för ett år sedan ♥

Kommentarer
Postat av: Lina

Vad roliga dom är när dom sätter den sidan till. Men som du säger, det är bara att stå ut med trotsperioden... Tur att dom har sina goa dagar också ;)

En typisk grej jag gör om Ellie är gnällig i affären och jag behöver storhandla är att plocka åt mig en förpackning vindruvor. Gör inget om hon äter upp hälften i affären eftersom man ändå betalar samma pris. Ibland är det underbart att muta dom till att bli snälla och glada, haha

2011-06-10 @ 23:05:25
URL: http://www.adperpetuum.se
Postat av: Melissa - Mamma till 2 prinsar

de är så härligt när dom har sina braiga dagar ;)

hoppas han är gladare idag =)



sv: ja snart ska du allt få snooza bebis vännen <3

kram kram

2011-06-11 @ 07:56:54
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback