Gårdagen. Sol, jobb & fika

Igår var det underbart väder, riktig sommarvärme hela dagen! Jag jobbade, hade hellre velat hitta på något med Lucas men vi har ju hela helgen nu iaf. Vi cyklade hemifrån vid 7 på morgonen, cyklade i shorts och linne och det va jätteskönt! Trodde att jag skulle frysa lite eftersom det va så tidigt på morgonen men det va riktigt varmt redan då.

Lämnade Lucas på dagis och så cyklade jag till kampenhof, ställde cykeln och tog bussen till jobbet. Började på Rodins Marin vid 8 och städade båtar. Ganska tråkigt jobb, men man får iaf vara ute i solen och pengarna behöver man ju. Under dagen blev det så sjukt varmt, trodde att jag skulle svimma. Sen blev klockan äntligen 12 då jag hade min lunch, gick hem till mormor & morfar och blev bjuden på mat där :) (Dom bor ca 10 minuter därifrån) När jag kom dit så hade mormor redan dukat fram och jag började med att dricka upp vattnet som hon hade ställt fram (1 liter på ett par minuter, liiiite törstig va jag :P ) Efter lite drygt en timme så gick jag tillbaka till jobbet och städade fler båtar.

Slutade vid 3 och då va jag helt slut! Gick hem till mormor igen, orkade verkligen inte sätta mig på en varm buss och Johan skulle hämta Lucas så jag hade ändå inget att göra i stan. Satte mig i skuggan på mormors altan och fikade tillsammans med henne istället :) Så skönt att bara sitta där! Strax före 5 kom mina pojkar dit, mormor tog fram fika till dom också och Lucas plaskade i en balja med vatten. Vid 6 åkte vi och handlade lite och sen åkte vi hem. Lucas somnade fort, klockan va redan 7. Jag tog en kall dusch och sen låg vi i soffan resten av kvällen.






Hade ingen kamera med mig, så bilderna är tagna med Johans mobil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback