2 års kalas!

I söndags hade vi släktkalas här hemma för Lucas. Jag & Johan hade bakat hela morgonen och förmiddagen. Vi hade dukat långbord i köket/vardagsrummet och Johan hade gjort en tacopaj och min mormor hade gjort en tacopaj och tagit med. Vi var 21 stycken i våran lilla lägenhet, mycket skratt och prat och det är precis så det brukar vara på våra kalas :)


Lucas fick många paket





Det blev lite trångt vid borden men alla fick plats


Tacopaj till lunch


Det blev verkstad i hallen, Lucas hade fått en trehjuling och en tramptraktor med släp som skulle skruvas ihop


Fika: Johan hade bakat tårtor, jag hade gjort cupcakes, Lucas faster hade gjort kärleksmums och en av Lucas mostrar hade gjort chokladbollar


Innan fikat sjöng vi för Lucas, när alla stod runt honom och sjöng så blev han lite blyg och kollade mest ner i bordet. Sötnos!



Sen blev det massa prat & skratt och Lucas lekte med alla sina presenter :)


Lucas säger tack för alla fina presenter!
Nu ska jag bara försöka ta kort på alla presenter och skriva upp vem han fick dem av :)

Kommentarer
Postat av: Sandra & Novalie

Vilket fint kalas han fick! Å vilka fina tårtor ni gjort och en massa fina presenter. Lucas måste ha vart helnöjd och stolt över dagen :) Kramar

2011-07-18 @ 22:18:17
Postat av: Melissa - Mamma till 2 prinsar

va skoj de ser ut som ni haft de =) å fina paket fick han me =)

en till bil att slåss om mellan grabbarna haha ;)



ja hoppas verkligen att du bakat cupcakes tills imorrn annars kan du ställa dig å baka nu :p

2011-07-18 @ 23:08:02
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
Postat av: Lina

Vad gott fikat såg ut! Och det var inga dåliga presenter :) Ser ut som om han hade ett toppenkalas stora pojken :) Gillade han datorn? Fick änna i tankarna att det kanske vore något att önska till Ellie.

Förlåt förresten att jag inte hörde av mig i fredags, trodde inte ni var så pigga på att ses när ni var sjuka. Får se till att få ihop det en annan gång istället.

2011-07-18 @ 23:50:58
URL: http://www.adperpetuum.se
Postat av: Emma (bonusmormor)

Tack för ett jättetrevligt kalas!! God mat och trevliga människor - kan det bli bättre??!!

2011-07-19 @ 13:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback