Lillasyster Mira är sjuk :(

Sitter just nu på barnmottagningen på näl. Jag åkte med Emma och Mira hit. Mira har vart hängig och gnällig större delen av dagen, sovit dåligt och nu har hon feber också. Så eftersom hon är så liten så tyckte dom på sjukvårdsupplysningen att en läkare skulle kolla på henne. Mamma hade också feber märkte hon nu på kvällen så hon stannade hemma och vilade så därför följde jag med för att hjälpa till med Mira i bilen. Emma och Mira fick komma in till läkaren ganska fort och jag stannade kvar i väntrummet.. Hoppas att det "bara" är feber och inget allvarligt! Uppdaterar senare när jag vet mer.


Uppdatering 23.30:

Vi är fortfarande på näl... Vi kom hit strax efter 7 och Emma och Mira fick ett rum ganska fort. Jag satt kvar i väntrummet och hoppades att de skulle gå hyfsat fort nu när dom fått komma in. Men de kunde ja ju bara glömma. Vid halv 9 satt jag fortfarande kvar utan att ha hört nåt. Strax före 9 kom det en sjuksköterska och hämtade mig. När jag kom in till Emma och Mira så hade dom fortfarande inte fått träffa läkaren... Mira åt mat och vi väntade och väntade... Tillslut kom läkaren vid 10 och undersökte Mira. Lungorna lät bra och halsen såg bra ut. Men han trodde att hon kanske hade ont i öronen.. Så han sa att de strax skulle komma en sköterska och ta några prover som han sen skulle kolla på. Men jag vet inte riktigt hur långt deras strax är för det har gått 1½ timme men ingen har kommit än.

Kommentarer
Postat av: Mathilda

ojdå, stackars liten..Hoppas att det "bara" är feber.

2011-02-24 @ 20:36:00
URL: http://mathildahanssen.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hoppas hon kryar på sig och att det inte är något allvarligt.

2011-02-24 @ 20:49:36
URL: http://ladygasp.wordpress.com
Postat av: Lina

Hoppas allt är okay med henne! Inte roligt när så små blir sjuka :(

2011-02-24 @ 23:08:20
URL: http://www.adperpetuum.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback