Lördag i Göteborg

Igår åkte Johan till sin arbetskompis Fredrik för att skruva på en bil. Så jag & Lucas åkte till Göteborg tillsammans med mamma, Emma, Frida, Sara & Mira :) Eftersom vi var 7 st så behövde vi 2 bilar, Frida körde mammas bil där Emma & Mira åkte. Och så körde jag våran bil där Sara & Lucas åkte och såklart mamma eftersom jag övningskörde. Jag körde både dit och hem, det tar ca 1 timme dit och sen var det dessutom kö när vi nästan var framme och den stod vi i ca 45 minuter. Lagom segt, men det gick jättebra för mig att köra! Jag har aldrig kört till Göteborg förut så jag var lite orolig innan vi åkte eftersom det är massa olika korsningar och sånt som inte finns här och väldigt mycket fler bilar som kör lite som dom vill. Men det gick bra, både dit, i kön och i regn/blåst/mörker på vägen hem!

Nog prat om övningskörning. Tanken var att vi skulle till Haga och gå i små mysig affärer på gatan, men eftersom det spöregnade så var ingen av oss så sugna på att gå utomhus. Så vi åkte till Nordstan istället och gick inne i köpcentrumet. Vi började med att fika lite för Mira behövde äta gröt. Efter fikat så gick vi en stund inne på Åhlens där Lucas fick sin lilla gris och jag köpte kajal. Efter Åhlens gick vi till Lagerhouse och då somnade Lucas i vagnen för han hade inte sovit i bilen som jag hade tänkt. Men det var mycket bättre att han somnade i vagnen eftersom han behövde sova längre och så tycker han ju inte att det är så skoj att gå i affärer vilket han "slapp" när han sov. Medans Lucas sov i vagnen så gick vi till olika affärer och kollade, Lucas sov och sov medans vi andra kollade efter julklappar och jag & Frida provade kläder :) Han sov väldigt länge och när vi sen blev hungriga så trodde jag att han ändå skulle vakna men de gjorde han inte han sov ända tills vi hade beställt mat på donken och satt oss vid ett bord. Då fick jag väcka honom.

Efter maten så var klockan redan 4 och Sara ville till en affär som bara fanns i Haga och stängde kl 5 så vi fick skynda oss till bilarn och ställa in gps.en på rätt adress och åka dit. Sara provade lite kläder i affären och köpte en tjocktröja för födelsedagspengar. Sen åkte vi vidare till Ikea och då var klockan redan halv 6-6 när vi kom dit. Blev en kort sväng på Ikea, jag skulle bara köpa dom sakerna som jag visade i tidigare inlägg här. Sen åkte vi hem igen. När vi kom hem så var tc & Emma hos oss, dom såg på film med Johan. Eftersom klockan redan var 8 så fick Lucas smörgås & jos innan han somnade. Och jag värmde lite tacopaj som var kvar från dagen innan och såg på film med dom andra.

Några bilder från dagen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback