Julgranen

Första dagen på jullovet för mig och Lucas! Jag fick sovmorgon till kl 8 av Lucas, han vaknade tidigare för jag vaknade till när han gick upp strax efter 6. Men han lekte så fint med tågbanan i andra delen av rummet så jag kunde ligga kvar och (halv-)sova i nästan 2 timmar.

När han sen kom och väckte mig så gick vi ner och åt frukost, alla andra dagarna i december har vi ju ställt klockan på senast 7 för att vi ska se julkalendern, även om vi inte ska iväg. Tycker att det är mysigt att ta fram frukost och äta tillsammans framför julkalendern. Men idag kände jag att jag behövde sova lite längre om Lucas tyckte att det var okej, vilket han tydligen tyckte. Så vi såg på julkalendern på datorn sen istället :)

Efter frukosten så klädde vi granen som Lucas hade hämtat i farfars skog tillsammans med pappa, farmor & farfar :) Eller Lucas klädde den nästan helt själv, jag fick hjälpa till genom att lyfta upp honom så han kunde hänga upp glittret och ett par julkulor lite längre upp. Men annars gjorde han allt själv (förutom ljusen som Johan satt upp dagen innan & stjärnan som Johan satte upp nu på eftermiddagen). Dom flesta julkulorna hamnade såklart långt ner på granen i Lucas höjd, men jag tycker att det är så gulligt när det syns att barnen har vart med och klätt julgranen!




Kommentarer
Postat av: Sandra, Mamma & gravid

åh, vilken fin och mysig gran <3 Vi klär våran gran på fredag.

2011-12-21 @ 09:12:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback