Glöggkväll i skogen!

Nu kommer bilderna från i lördags då vi hade glöggkväll i Ed. Vi kom ju till Ed redan på fredag kväll och på lördagen vid 1 så kom Johans faster med familj, hans morbror Micke och hans sambo och även några vänner till familjen. Så gick vi ut till grillplatsen i skogen. Vädret var tyvärr inget vidare roligt, det låg liiite snö på vissa ställen på marken men det började regna när vi gick iväg och det fortsatte att småregna en bra stund.. Lite senare slutade det iaf regna, men jag hade velat ha massa snö istället som det var förra året! Men vi hade trevligt ändå trots regn!

Carina hade gjort en god soppa och bakat bröd som vi åt när vi kom ut till grillplatsen och satt oss på de granristäckta bänkarna runt elden. Medans det fortfarande var ljust ute så lekte Lucas i skogen med pinnar & kottar tillsammans med faster Carro, farbror Emil & Sebbe :) Massa sång, prat och skratt blev det under kvällen. Under kvällen värmdes det väldigt mycket glögg, det var glöggtävling och dom flesta hade med sig ett bidrag. Man fick ta med sig antingen köpt eller egengjord glögg att "tävla" med och jag tror att alla hade gjort egen.

Det var ju även nobeldagen så Carro & Carina hade fixat nobelpris till alla. Dom hade gjort små söta strutar med godis och så hade dom skrivit små lappar med nominering & motivering, så alla fick varsitt pris för en personlig nominering. Jag fick för "årets bloggerska". Det var roligt att dom hade fixat små nobelpriser :)
Det var en riktigt mysig kväll!! Jag och Lucas gick in vid 7 när han började bli trött, dom andra satt ute tills 12-halv 1 ungefär. Lucas piggnade dock till när vi kom in igen så jag tog fram lite godis och så myste vi framför barnprogram tills han somnade vid halv 9, då såg jag en film på tv innan jag somnade.

Om ni vill se bilder från glöggkvällen 2010 & 2009 så kan ni klicka här och här!


Kommentarer
Postat av: Lina

Vad mysigt det ser ut! Sånt som får en att ännu mer längta efter huset på landet ;)

2011-12-12 @ 14:29:14
URL: http://familjendanielski.blogg.se/
Postat av: Emma - Mamma till Viggo & Melker.

Men sååå mysigt :)



2011-12-12 @ 14:40:40
URL: http://emmashjartan.se
Postat av: Sandra, Novalie och bebis i magen

Men gud så mysigt...

2011-12-12 @ 15:25:18
Postat av: Emma - Mamma till Viggo & Melker.

Sv: Tack så mycket, rätt nöjd med min design nu, men får inte till drop-menyn som jag vill ha den bara, skitstörigt :p



Ja, det är verkligen superskoj med snö, äntligen :D Har regnat och blåst nu i flera dagar, så trodde aldrig det skulle komma snö idag :)



KRAM

2011-12-12 @ 19:20:01
URL: http://emmashjartan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback