1 December - regn, julkalendern, feber & paketkalender..

Ja idag är det ju 1 december och det är nog ingen som har missat det. Men det känns verkligen inte som december om man tittar ut genom fönstert.. Plusgrader, regn & blåst.. Vart är snön undrar jag? Jag vill ha snö nu! Jag hoppas verkligen att vi får en vit jul i år!

Inatt vaknade Lucas och var orolig, han var jättevarm så jag antog att han hade fått feber. Men han somnade iaf om och när vi sedan vaknade vid 7 så var han trött & varm. Han som annars brukar vara ur sängen långt före mig och leka låg kvar i sängen när jag gick upp och väntade på att jag skulle bära honom ner för trappan.. Så jag bar ner honom, bytte blöjan, tog tempen som visade 39,1 och bäddade ner honom i soffan. Lagom till att julkalendern började på tv. Julkalendern verkar faktiskt vara bra, Lucas höll min hand när vi såg på den för han tyckte att det var spännande!

Efter julkalendern så öppnade han sitt första paket i årets paketkalender. Där i låg en chokladkalender med cars och första chokladen tog såklart slut fort. Paketkalendern är full med massa olika saker, bilar, godis, böcker, spel, pyssel & leksaker. Lucas har frågat ett par gånger om han får ta ett paket till, men när jag svarat att han får ett nytt imorn så nöjer han sig med det :) Trodde han skulle vara arg när det hängde massa paket på väggen som han inte får ta.

Nu sover min lilla älskling, dock så sover han oroligt. Har vart uppe hos honom ett par gånger, gett honom nappen & legat bredvid en stund och hållt hans hand. Han fick alvedon imorse när vi gick upp och efter lite yoghurt och film så piggnade han till lite och febern gick ner till 38,5. Men nu när han sovit en stund så känns de som om febern håller på att gå upp igen.. Dessutom är han tät i näsan vilket gör det jobbigt för honom att andas.. Stackars min lilla älskling ♥




Kommentarer
Postat av: Sandra, Novalie och bebis i magen

Va brev det blev med "kalendern" på väggen! Bra idé.

2011-12-01 @ 12:32:51
Postat av: Emma Viklund

Vilken smart kalender med klädnypor!!! :)

2011-12-01 @ 12:49:31
URL: http://emmashjartan.se
Postat av: Lina

Stackars liten, har var väl nyss sjuk? Nackdelen med hösten :(

2011-12-01 @ 19:02:53
URL: http://www.adperpetuum.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback