Lekplatsen & strandpromenaden

Nu kommer bilderna från fredagen. Som jag skrev i tidigare inlägg så gick jag & Lucas till lekplatsen tillsammans med Emma & Mira. Efter lekplatsen gick vi hem till mamma som kommit hen från jobbet, där åt vi lite smörgås innan vi tog en promenad ner till skeppsviken. Lucas badade lite, han doppade sig inte men han sprang runt och plaskade en stund :) Sen badade även mamma, Frida & Emma innan vi gick hem till mamma & Emma igen. Där åt vi tacos och sen va klockan redan halv 9 så jag & Lucas cyklade hem.


Glada ungar på lekplatsen! ♥





Lucas satt still i 2 sekunder så att jag hann ta detta kortet.

Eftersom mamma, Frida och Sara badade på ett annat ställe där det var djupt direkt när man gick i så fixade jag en sele på Lucas. Det var berg som sluttade ner till det djupa vattnet och Lucas vägrade lyssna på vad jag sa till honom så jag va rädd att han skulle ramla i vattnet. Så jag tog den selen som Mira har i vagnen och satte på Lucas och sen tog jag ett av Ossis koppel och satte fast i selen och sen kunde Lucas springa lite som han ville och jag hade koll på honom.

Frida hoppas från tornet

Det ville Lucas också göra, men ja tycker att han får vänta några år innan han gör de så han fick nöja sig med att kolla på utsikten. Han va inte lika nöjd..

Kommentarer
Postat av: Sara - Blivande 3 barnsmamma

Åh vilka underbara bilder! Ni ser verkligen ut att ha haft det toppen!

Jag hade faktiskt sele (en riktig sån där barnsele) på Oscar när han var liten, när han så gärna ville gå när vi var på promenad vid trafikerade vägar osv. Var omöjligt att hålla reda på honom och rätt som det var var han ute i vägen. Folk kollade så ögonen höll på att ploppa ut! Men det struntade jag i. Tror det var mer vanligt förr att ha sele på barnet, idag är verkar det vara ganska ovanligt.



Hoppas ni får en fin söndag!

Kramar

2011-08-14 @ 10:18:16
URL: http://glamina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback