Söndag

Sitter just nu i skolan, har programhanterings lektion men vi har en kort rast nu. Så då kan man ju passa på att blogga lite. Det är lite tråkigt väder idag, grått och fuktigt i luften. Men det regnar iaf inte nu. Hoppas på att det ljusnar lite sen när jag ska hämta Lucas, men det är nog att hoppas på för mycket.

Igår hände det inte speciellt mycket. Jag och Lucas sov ju hos mamma & Emma natten till söndag, vi lånade Saras rum för hon som hos en kompis. Som jag skrev i tidigare inlägg så vaknade Lucas på kvällen och va uppe med oss en stund och såg på film. Så han gick och la sig med mig när filmen va slut vid 23. Det händer nästan aldrig att Lucas är vaken så länge, men igår ville han vara uppe och mysa med mormor. Men mitt i natten vaknar Lucas, kollade på klockan och då va den 02.15.. Och Lucas vägrade somna om, han skulle gå ut till mormor sa han. Men jag tyckte inte att det va en bra ide så jag försökte få honom och somna om. Varje gång jag la honom ner så blev han jättearg och ledsen.. Tillslut somnade han, då va klockan 04.05 så det blev inte mycket sömn den natten.. Som tur va så vaknade han inte vid 6-halv 7 som han brukar, han sov iaf till strax efter 8 så liite sovmorgon fick jag iaf. Men efter att ha vart vaken 2 timmar på natten så va jag rätt trött ändå. Men vi gick upp och kollade på barnprogram, Lucas underhöll sig rätt bra själv så jag kunde slappa i soffan.

Mamma vaknade strax efter att vi gått upp och så dukade hon fram frukost. Det blev en väldigt lugn förmiddag, jag vilade i soffan och Lucas lekte. Johan kom från Ed vid 1 och så bjöd mamma på lunch :) Lite senare på dagen så åkte vi hem, lämnade våra väskor i lägenheten och så gick vi till lekplatsen alla 3. Så fick Lucas leka av sig lite ute innan vi gick in. Lucas va väldigt trött på eftermiddagen, men det va ju inte så konstigt eftersom han inte ville sova på natten.. Så när Lucas hade somnat så gjorde Johan varsin hamburgare och lite pommes till oss. Och så såg vi på Anna Phil innan vi gick och la oss.


Myskille som äter välling hos mormor♥


Nu börjar lektionen igen. Bara en halvtimme kvar innan lektionen är slut.
Hoppas ni får en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback