Gårdagen

Igår vaknade jag vid 7, gick till skolan vid 8 och det tog bara 5 minuter (max). Jätteskönt att ha så nära till skolan, så man slipper gå en halvtimme innan man behöver vara där.. Nu är vi i margretegärdeskolans källare, ska laga mat till restaurangen där nu i 5 veckor. Så om ni vill så får ni gärna komma dit och äta lunch, vi har öppet tisdag, onsdag och torsdag. Tider för när lunchen är öppen har jag inte, kan skriva det senare idag om jag kommer ihåg :)


Lucas satt och läste medans jag bakade :)

Igår var det ju iaf måndag och då har vi inte öppet restaurangen, men vi var där och förberedde det som går att förbereda inför veckan. Vi är färre i våran grupp än vad man borde vara för att hinna med serveringen till lunchen. Men vi jobbar faktiskt väldigt bra och effektivt tillsammans och så kommer vi få hjälp av en tidigare elev som ska vara med och stötta upp. Men vi blir fortfarande inte i närheten av så många som dom är i dom andra grupperna. Men det ska nog gå bra ändå! Denna veckan har jag hand om salladstalrikarna som ska göras och skickas till cafét uppe på I17, går även att köpa någon sallad på margretegärde tror jag. Så igår skärde jag dom grönsakerna som inte blir dåliga av att stå över natten, gjorde dressingen till idag och kokade pasta och ställde på kylning. Sen gick jag hem för att äta lunch, Lucas sov då och Johan låg i soffan med världens huvudvärk. Så jag fick vara hemma resten av dagen och ta hand om Lucas. Jag hade hunnit klart med det jag kunde förbereda på skolan som tur va och det var bara ett par timmar kvar innan vi skulle sluta.




Hemma så tog jag hand om disken som stod på bänken och så bakade jag kärleks mums, sen fick jag diska igen :P Dessutom fick jag sprina iväg och handla lite saker som jag behövde till glasyren, tur att vi bor nära affären. Efter baket så gick jag och Lucas till biblioteket en sväng och till lekplatsen :)


På biblioteket


På lekplatsen :)

När vi kom hem igen så lagade jag pannbiff och potatis. På kvällen när Lucas hade somnat så tog jag en dusch och sen la jag mig i soffan och såg på idol, gick och la mig redan vid kvart över 9..

Ne nu måste jag borsta tänderna och gå iväg till skolan. Idag öppnar vi restaurangen för första gången! :) (tror vi öppnar halv 12, men jag är inte säker. och jag vet inte hur länge vi har öppet).
Hoppas ni får en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Vilken sötnos och himla fin mössa! Vart är den ifrån? :)

2010-09-29 @ 00:04:13
URL: http://emmasandracaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback