101109

Imorse när jag tittade ut genom fönstret så var det vitt på marken, det var inte jättemycket snö men det täckte marken. Klockan var då strax efter 6 och Johan hade precis åkt till jobbet och Lucas låg kvar och sov. Jag sminkade mig och klädde på mig, packade Lucas dagis väska och min skolväska innan jag väckte Lucas. Vi åt frukost och Lucas fick på sig kläder. Klockan 7 tog vi på oss varma kläder och gick ut, det var fortfarande mörkt ute och det blåste och snöade. Lämnade Lucas på dagis strax före halv 8 och gick sedan till bussen, var helt vit av snö och jag va helt blöt i ansiktet när jag klev på bussen. När jag kom fram till skolan så kollade jag i spegeln på toan och såg att jag va helt svart runt ögonen av mascaran och håret hängde i stripor, måste ha sett riktigt snygg ut på bussen... Tvättade iaf bort sminket runt ögonen och kammade ut håret lite med fingrarna och gick till första lektionen.


Igår                                                             Idag

På första lektionen hade vi prov och sen en timmes rast, sista lektionen kollade vi på film om hur man styckar en gris och en ko... "Väldigt" intressant.. Fick iaf sluta en halvtimme tidigare och gick hemåt vid halv 1 :) Det hade kommit ganska mycket snö under dagen, gick hem och åt lite smörgås och läste bloggar. Vid 2 gick jag och hämtade Lucas på dagis, enda anledningen till att jag inte hämtade Lucas direkt efter skolan va att barnen sover vid den tiden. Det blåste riktig ordentligt när jag & Lucas skulle gå hem.. Gorde ont i ansiktet så jag fick dra vagnen baklänges hela vägen för att det inte skulle bli så jobbigt för Lucas, dessutom fick jag gå en bit på bilvägen för att det inte gick att ta sig fram med vagn på gångvägen..


Lucas tyckte inte att det var jättekul med all snö..

Efter en liten bit fick jag till och med vira filten runt ansiktet på honom för att han inte skulle få ont i kinderna av all snö som blåste på honom.. Han va inte helt nöjd under promenaden hem.


Kommentarer
Postat av: Lina

Inte lätt för barnen i det här. Vi lindade in Ellie i en filt och bar henne hem igår, var mycket glada över att vi bor nära dagis.

2010-11-10 @ 11:43:46
URL: http://www.adperpetuum.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback