Måndag-Tisdag


Lucas på upptäcksfärd :)


I måndags tänkte jag att jag och Lucas kunde gå till Öppna förskolan, hade ju inte vart där på ett tag så jag tänkte att det kunde vara kul. Men det var tyvärr inte öppet, det var fler föräldrar och barn som kom och alla tyckte att det var konstigt att det inte var någon där, och inte heller någon lapp eller meddelande på telefonsararen..
Men det blev en trevlig dag trots att öppna förskolan inte var öppen!! Johanna och Noel hade också kommit dit för att leka, så vi gick med dom hem istället :)

När vi kom till deras lägenhet så åt Lucas mat och sen lekte han & Noel en stund innan vi alla gick ut till lekplatsen och lekte där istället. Killarna kröp runt i sanden och gungade, jag & Johanna stod och pratade medans killarna gungade och helt plötsligt ser vi att Noel har somnat i gungan, så söt! Lucas började också tröttna på lekplatsen så vi gick därifrån, Johanna & Noel gick hem till sig och jag & Lucas gick till stan, det dröjde inte länge innan Lucas sov i vagnen.
Jag passade på att prova och köpa en bh, behövde en vit nu till sommaren och jag hittade en fin för bara 99 kr! :) Sen kom Johan och hämtade oss och vi åkte hem och städade.

Efter städningen åkte Johan iväg för att handla lite mat och hämtade min syster som skulle sova här. Vi lagade mat och åt det framför tv.n innan vi gick och la oss. Eller jag & Sara gick och la oss men Johan åkte iväg för det var en kille som ringde och ville kolla på våran gamla bil, så nu är den såld! :)


Idag gick jag, Lucas & Sara upp kvart över 6, gjorde oss iordning och gick ner till kampenhof för att ta bussen till Saras skola. Kom dit strax före 8 och hon gick på lektion och jag & Lucas gick till mormor/gammelmormor. Där åt vi frukost och lekte. Lucas hittade trappan och ville klättra i den hela tiden, han blev jättearg, skrek och sprattlade när jag lyfte bort honom därifrån. Lucas somnade vid 10 och jag & mormor spelade kort, när Lucas vaknade gick vi till Granngården och en sväng till Mio och Kära barn.  Efter det gick mormor hem för att laga mat och jag & Lucas gick för att möta Sara som slutade vid 2 och så gick vi till mormor och åt mat, spelade kort och lekte med Lucas innan Johan hämtade oss.



Lucas kryper hemma hos sin farmor 23/5

Nu ska jag sova, gonatt!




Kommentarer
Postat av: Emelie

Då måste du se den direkt när du kommer hem! Beck filmerna är ju så himla bra!:D

2010-05-25 @ 22:12:40
URL: http://filmhelaveckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback