Stressig morgon och mysig dag!

Idag hade vi en tid på bvc, så igår kväll skulle jag kolla i kalendern (där jag alltid skriver upp bvc tider) vilken tid vi skulle vara där så jag visste när vi behövde gå upp. Men denna gången hade jag glömt att skriva upp tiden och lappen som vi hade fått från bvc hade såklart försvunnit.. Så jag fick ställa klockan på 8 för att ringa till Malin då hon hade telefontid. Såklart hade vi tid redan klockan 9, så jag hade minde än 1 timme på mig.. Men jag & Lucas åt frukost, klädde på oss, jag packade skötväskan och sminkade mig och vi var klara på 20 minuter, vi kom till bvc en kvart innan vi hade tid så man hinner om man vill ;P


På bvc började vi med vägning och mätning, men sen fick han även 1-års sprutorna vilket inte var låka kul :(  Lucas hade växt en hel del sen vi var där, speciellt på längden! Förra gången var vi där 10/6 och då vägde han 10660 och var 78,5 cm lång.

Nu väger han 11160 och är 81 cm lång :) Min stora kille ♥






Efter bvc kände jag inte för att gå hem, det var ju härligt väder ute. Så jag bestämde att vi skulle åka ut till mormor & morfar :) Bussen gick en halvtimme senare så vi köpte varsin glass och satte oss i solen en stund :) När vi kom hem till mormor och morfar så åt vi lite smörgås innan det blev lek och bus i trädgården. Sara & Ossi kom dit också :)

Så idag har vi njutit av det fina vädret, ätit god mat och lekt i gräset och på lekplatsen :) Man blir så bortskämd av att någon lagar mat till en och dukar fram och plockar bort!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback