Lucia

Idag är det 13 december, LUCIA! Vi vaknade tidigt idag, klockan ringde 6 och så åt vi frukost tillsammans :) Gjorde oss iordning och åkte till dagiset, där va det lucia firande klockan 7. Eftersom barnen på Lucas avdelning är så små än så blev det inget luciatåg, utan vi satt alla färäldrar, barn och fröknar i en ring på golvet och sjäng luciasånger tillsammans, mysigt! Efter sången blev det lite fika, Lucas va inte så intresserad av bullarna han ville hellre leka med bilarna :) Sen skulle Johan till jobbet och jag & Lucas är ju lediga idag så Johan körde upp oss till sommarhemsskolan så att jag kunde hämta mina kockkläder som låg kvar där efter praktiken. När vi kom dit vid 8 så skulle dom ha ett luciatåg i matsalen så jag & Lucas kollade på det. Sen fick Lucas åka pulka hem.

(En lite rolig sak va att idag var det inga som helst problem att ha på sig tomteluvan tyckte Lucas, men när vi skulle ta kort till julkorten så blev han jättearg när man tog på tomteluvan :P)


Sötaste tomtenissen ♥

Lucas skulle visa mamma & pappa alla leksaker som fanns på dagis :)


Pepparkakor med barnen namn



Nu sover Lucas och jag har pluggat en stund, är snart klar med det sista arbetet. Ska skicka in det sen när jag är klar och imorn ska vi ha sista provet och avslutning med julbord. Ska skriva klart arbetet nu innan Lucas vaknar och sen ska jag fixa lite lunch till oss. Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Lina

Vad söt han var med tomteluvan :)

2010-12-13 @ 20:04:09
URL: http://www.adperpetuum.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback