Skola för mamma, dagis för Lucas

Idag har vi lagat mat hela dagen i skolan. Började halv 9 med att göra risgrynsgröt som vi åt till "frukost". Sen lagade vi biffstroganof med ris som vi åt innan vi slutade vid 2. Vi lagade mat 2 och 2 idag, och vi tog inga raster förutom någon 5 minuters "ut och ta frisk luft" rast så vi slutade 45 minuter tidigare istället vilket var skönt :)

Det var roligt att laga mat, istället för att sitta still i klassrummet och ha teori :) Men jag missade andra inskolningsdagen för Lucas på dagis :( Johan & Lucas var där i 1 timme idag, idag var dom ute hela tiden och jag tror att det gick riktigt bra idag med! Lucas brydde sig inte om att Johan var där utan gick runt och grejade istället.



Men imorgon ska vi ha teori hela dagen igen, så idag pratade jag med våran lärare och hon sa att det gick bra om jag läste lite i boken hemma istället så att jag kunde vara med på inskolningen :) Inskolningen är ju bara 2 veckor och det är bara 1 av dom som jag och/eller Johan ska vara med, så det är kul att kunna vara med ett par dagar iaf!

Johan hämtade mig från skolan, han hade vart iväg och hämtat mamma & Emmas hund från hunddagiset och kört hem honom. Lucas var hemma hos oss tillsammans med faster Carro :) Strax efter att jag hade kommit hem så åkte Carro hem och Johan åkte iväg till jobbet en sväng för att tacka av en kollega som gick i pension. Så jag och Lucas gick ner till stan en sväng. Kollade lite på kläder, la undan lite tröjor till Lucas som vi köpte senare när Johan kom. Så hämtade vi även kort från Karlheden innan vi åkte iväg och handlade mat. På kvällen kom mamma, Emma & Sara hit och så grillade vi :) Såg på fångarna på fortet och åt chokladpudding!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback