Första skoldagen..

Imorse gick jag upp klockan 7, men jag vaknade inte av Lucas utan av alarmet på mobilen.. Inte lika kul att vakna av den som att vakna av en söt Lucas.. Men men upp gick jag iaf medans Johan & Lucas låg kvar och sov. Sminkade mig och plattade håret innan jag åt frukost. Sen gjorde jag gröt till Lucas och tog fram smörgåsar till Johan och gick in och väkte sömntutorna. Medans dom åt packade jag ihop det jag behövde ta med mig och klädde på mig och vid halv 9 så körde Johan mig till skolan. Lycades hitta klassrummet som vi skulle vara i och klockan 9 började vi.

1 timme senare var första skoldagen slut, vi hade fått schema och lite andra papper + en massa information om hur terminen kommer se ut. Så det var en mjukstart idag, väldigt skönt. Imorn börjar jag klockan halv 9 och då skulle vi få ännu mer information, lära känna varnadra lite och få lösen till datorerna. Blir en ganska kort dag imorgon med, tror vi slutar ca 2 :) Men det verkade faktiskt rätt bra, trevliga lärare, liten och bra grupp - idag var vi 9 st, troligtvis kommer det 3-4 stycken till. Men jag får se nästa vecka hur det är då vi börjar utbildningen på riktigt!


Det var skönt att komma hem tidigt till mina älsklingar :) Nu sover Lucas och när han vaknar så blir det lunch och sen går vi ner till stan en sväng. Johan hade tänkt gå till biblioteket med Lucas idag så dit går vi nog :) Ikväll blir det kalas för mamma & Frida! :)

Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Låter rikigt skojj fiian :) Kommer nog också tycka att de kommer vara konstigt att börja skolan! Hoppas iaff att de gick bra : )

2010-08-19 @ 16:52:01
URL: http://beckanbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback