Information från låsbutiken

Har haft en del att göra dom senaste dagarna, inget så speciellt egentligen men jag har inte haft tid att sätta mig och uppdatera på bloggen. Men nu sover Lucas så då tänkte jag skriva lite om dagarna som gått :)

På onsdagen blev det en lugnt på förmiddagen, myste lite med Lucas i soffan. Sen gjorde jag mig & Lucas iordning och bäddade ner honom i vagenen. Sedan gick jag bort till låsbutiken på göteborgsvägen, tänkte prata med dom om den fakturan som vi har fått av våran förra hyresvärd. Men när jag kom dit så var det ju såklart massa trappsteg upp till affären, så jag kunde inte komma upp med vagnen så lätt. Ringde först till mamma, men hon skulle iväg med Sara. Så ringde jag Emma, hon hade precis kommit hem, så eftersom hon ändå skulle ut med Max så kunde hon gå en promenad bort till låsbutiken och vänta utanför med vagnen :)



Jag gick in i låsbutiken, och min tanke var att få reda på när dom hade utfört arbetet av låsbyte på dörren till våran förra lägenhet. Men jag fick reda på mycket mer, bättre saker än vad jag hade räknat med! :)
Först förklarade jag vad som hade hänt, att hyresvärden hade bytt lås innan våran hyrestid hade gått ut. Dessutom hade han gjort det utan att prata med oss och sen bara skickat en faktura på 8300 kronor. Så jag fick prata med en kille, som jag tror hade gjort arbetet, och han berättade att låsbytet hade skett den 24 juli. Det är 7 dagar innan våran hyrestid gick ut. Jag visade fakturan och då sa han att det var en faktura som inte bara var på våran dörr, utan även på en annan dörr i huset och på garaget. Priset på våran dörr hade gått på ca 3300 kronor. Så hyresvärden hade alltså skickat hela fakturan till oss och tyckte tydligen att vi skulle betala för hela huset, 8300 kronor.. Det är 5000 kr skillnad på räkningen för våran dörr och för hela huset, och vi ska inte ens behöva betala för våran dörr eftersom han gick inte i lägenheten utan att prata med oss. Bytte lås innan hyrestiden var slut och sen skickar en räkning på hela huset. Hur tänker man då? Om man ens tänker..





Väldigt glad för att jag gick dit och pratade med dom i låsbutiken!! Dom hjälpte mig verkligen! Så stort tack till Rikstvåans låsservice!!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Man kan polisanmäla hyresvärden om de går in i ens lägenhet utan tillstånd. Det är hemfridsbrott. Vi har också haft en störd hyresvärd ;)



kram

2009-09-28 @ 08:07:58
URL: http://emeliehultengren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback