Arg!

Idag fick jag & Johan ett brev på posten som inte va så kul... Från våran förra hyresvärd.
(För er  som inte vet så flyttade vi från våran förra lägenhet pga ohyra i lägenheten och en hyresvärd som totalt struntar i vad han har för skylldighet.. Han vägrade hjälpa till att få bort ohyran trots att komunen var inblandad. Dessutom hade han lovat oss nya tapeter i hallen, skulle bli nytt i maj men det är nog fortfarande inte nya tapeter där.. Det är bara några av de sakerna som som vi hade problem med).
Men iaf, idag fick vi ett brev från våran förra hyresvärd, en räkning på 8392 kronor för låsbyte eftersom vi (enligt honom) inte lämnat tillbaka nycklarna. Vi flyttade därifrån i maj (om jag mins rätt) och hade fortfarande uppsägningstid i 3 månader fram till 31 juli. Eftersom vi hade uppsägningstid i tre månader och lägenheten då fortfarande var våran så hade vi inte så bråttom med att städa ur lägenheten. Men i juli, dagen innan Lucas föddes så fick vi hjälp av Johans föräldrar att städa ur det sista. Det betyder att 18 Juli så var lägenheten tom och städad, drygt en vecka före sista juli lämnade Johan tillbaka nycklarna så att vi äntligen skulle bli av med lägenheten, som bara har fört med sig problem. Då var lägenheten fortfarande våran eftersom vi betalade till 31 juli, men när Johan kom dit så hade hyresvärden bytt lås på dörren. Så vi kom alltså inte in i en lägenhet som vi fortfarande betalade för. Men vi orkade inte bry oss om det, eftersom vi bara var glada över att slippa hela skiten. Så vi köpte massa nya möbler och gjorde fint i våran nya, fina lägenhet och tänkte inte mer på den gamla. Men nu 2 månader senare kommer då en räkning för låsbyte eftersom vi enligt honom inte har lämnat nycklarna till en lägenhet som vi fortfarande ägde... Hur tänker man som hyresvärd då?!







Usch vilket tråkigt inlägg detta blev. Men jag var tvungen att skriva av mig lite för att att bli av med lite ilska.. Nu ska jag göra mig och Lucas iordning. Sen ska vi iväg på efterkontroll, eller jag ska på efterkontroll drygt två månader efter förlossningen. Inte något som låter jätteroligt, men det ska bli skönt att få det gjort!! Så behöver jag inte tänka på det mer sen :)


Avslutar med något lite roligare än det jag började med.

Bilder på Lucas när han busar & pratar med sin farmor, igår när vi va i Ed :)








Lämna gärna en kommentar när ni besöker bloggen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback