Prins Lucas och sötiskatten Elvis

Sov länge idag, Lucas har sovit jättebra på nätterna ganska länge nu (peppar peppar). Han sover i sin säng från 11-12 ungefär och sen brukar han vakna mellan 5 och 6 på morgonen för att äta och sen somnar vi om igen. Vaknar sedan vid 8-9 :)

Idag vaknade jag till och med före Lucas, den andra gången. Vaknade vid 9 och då sov han fortfarande, så jag gick ut i vardagsrummet och åt frukost och läste lite bloggar. Efter en stund så hörde jag hu Lucas låg och pratade inne i sovrummet för sig själv, gick in till honom och så fort han får syn på mig så ler han, hur mysigt är inte det?! ♥  Så myste vi lite och bytte sedan blöja innan Lucas ville ha mat.
När han hade ätit så sjöng vi och busade, kollade även i spegeln, den är spännande och rolig tycker Lucas.


Sen somnade Lucas en liten stund igen, då passade jag på att rensa lite i Elvis bajslåda och gav honom rent vatten och ny mat. Idag är han lite tuffare, han har ju varit ganska skygg dom första dagarna. Sprungit under soffan så fort man kommer i närheten, men om man har honom i knät är han jättegosig och ligger och spinner. Men idag har han gått nära, legat i soffan bara en liten bit från mig. Han hoppade till och med upp i soffan och nosade på mig :) Sen när jag städade lådan så låg han utanför badrummet och kollade på mig och när jag ställde in ny mat så vågade han till och med gå in i badrummet och äta medans jag va kvar där inne! Så modig har han aldrig vart här. Det är som att ha en liten bebis till som gör framsteg hela tiden.

Fast inget slår ju kärleken till Lucas! ♥
Lucas är jätteduktig, lär sig nya saker hela tiden! Han är duktig på att rulla från mage till rygg och imorse rullade han nästan över från rygg till mage. Om man håller något framför honom så sträcker han sig efter det, ofta lyckas han ta tag i det oxå! Och han börjar bli riktigt stark i ryggen nu, blir sur om man lägger honom ner på rygg, han vill hellre sitta upp. När han ligger på rygg och man tar i hans händer så drar han sig upp en liten bit. Skrattat högt har han gjort några gånger oxå, så härligt ljud när han skrattar och pratar!! ♥



När jag kom tillbaka efter att ha gett Elvis mat så hade Lucas 
lagt nallen och filten såhär. Dessutom höll han i nallens öra.
Söööt ♥



Nej nu ska inte sitta här längre, ska lägga ut lite filtar på golvet och busa med Lucas!
Hoppas ni får en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Melissa - Vincents Mamma

nee marcus jobbar alltid på dagarna förutom helger så han ska inte med..vi kanske kan gå ihop? ni bodde väl vid sjukhuset?

2009-10-26 @ 12:42:24
URL: http://ooomelissaooo.blogg.se/
Postat av: ♥ Lill-smeds - Fotar och designar bloggar ♥

åh den är ju bara såå bra

2009-10-26 @ 16:19:55
URL: http://jessicalillsmeds.se
Postat av: ♥ Lill-smeds - Fotar och designar bloggar ♥

Kul att du vill vara med i min veckansbloggtävling! Händer hos dig imorgon? Kolla på andra avenyn kanske?

2009-10-26 @ 22:09:54
URL: http://jessicalillsmeds.se
Postat av: mamma

mormors älskling!!

2009-10-27 @ 14:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback