Det som hänt i veckan.

Nu är det redan onsdag, början av veckan har bara försvunnit.
I lördags va vi ju på ikea och köpte massa nya möbler :)
Hela söndagen gick åt att flytta, jag och Johan började med att åka ut till mormor och morfar för att hämta en byrå som vi ska låna och barnsängen som mamma & Emma köpte till oss för ett tag sen :)
Efter det åkte vi och hämtade mamma & Emma och körde upp sakerna vi hade hämtat plus alla saker som jag hade i mammas förråd till den nya lägenheten.
Jag, Emma & Max stannade kvar i lägenheten och började skruva ihop dom nya möblerna medans mamma & Johan åkte till den gamla lägenheten för att tvätta ur och köra upp det som va kvar.
En lång och tung dag blev det, men nu är allt uppe i den nya lägenheten och soffan, sängen, spjälsängen, köksbordet och stolarna är ihopskruvade.

På måndagen åkte Johan till jobbet i ed vid 7, jag gick upp vid 9 och åt frukost framför tv.n.
Under dagen plockade jag upp lite saker i lägenheten och såg på tv.
Strax innan 4 kom Johan och vi åkte till föräldrautbildningen, det va väldigt många par där :)
Dom pratade om förlossningen och vad det fanns för olika smärtlindringsmetoder.

Tisdagen vaknade jag strax efter 9, Johan hade redan åkt till jobbet. Åt frukost och gjorde mig iordning, skulle till öppna förskolan vid 1, samma ställe som föräldrautbildningen va på. Dom frågade på föräldrautbildningen om det va någon som var intresserad av att komma på tisdagar och sy, tex babytäcke till vagnen.
Innan jag hann gå så ringde Lisa och frågade om jag ville ta en fika på stan eftersom det va så fint väder :) Så vid 12 gick vi ner till stan, vi bor ju i samma hus nu ^^ Lisa bor en våning upp så det är ju inte så långt.
Satt i solen och fikade innan vi gick upp till öppna förskolan, Lisa föjlde med :)
Det va en tjej som kom dit tillsammans med sin kille, sen va det två blivande mammor till där förutom Laine och en till som ordnade allt.
Jag sydde ett täcke till vagnen och Lisa sydde en haklapp :)
Gick därifrån vid halv 4.


Babytäcke till vagnen som jag sydde


Haklappen som Lisa sydde

Vid 4 mötte vi Malin på Åhlens, gick in och kollade lite på duka där det va 50% på allt. Lisa köpte små skålar och jag köpte en pannkakspanna och en vitlökspress. Sen cyklade Malin hem och jag & Lisa gick till willys och handlade lite.
Johan kom hem senare på kvällen.


Inköpet från duka

Idag har det vart en lugn morgon, Johan åkte till jobbet vid 7 och jag har sett lite på tv.
Vid 1 gick jag ner till stan och mötte Sandra :) Skulle kolla på studentpresent till Becka.
Gick runt och kollade på duka, hittade en present och tog en nummerlapp till kön. Va väldigt mycket folk där och det va nog 20 nummer före oss och tanterna i kassan skyndade sig inte direkt, stod i kö drygt en halvtimme.. Det va varmt och kvavt inne i affären och folk överallt, blev yr i huvudet och började må illa, tillslut svartnade det för ögonen så det kändes som om ja skulle svimma, så jag fick sätta mig ner en stund. Sen va det vår tur, äntligen!!
Gick och köpte ett kort och sen köpte vi en glass var :) Vid 3 tog Sandra bussen hem och jag gick hem till mig igen.
När jag hade sett på tv en stund så ringde Lisa på dörren och frågade om jag ville äta med henne, gick upp till hennes lägenhet, hon hade fått med sig olika sallader och baguetter med fyllning från jobbet, så vi åt varsin sallad och så fick jag med mig några stycken ner till mig :) Hon fick inte plats med allt i sin kyl.
Nu har Johan kommit hem, han ville packa upp lite saker i lägenheten, men jag har så fruktansvärt ont i ryggen nu så jag får se hur mycket jag orkar. Han har iaf börjat med att sätta upp speglar nu.

Ha en fortsatt bra vecka :)

Kommentarer
Postat av: TiGr

skoj med ny lägenhet! :)

o de va en mys dag på stan! :D <3

2009-05-13 @ 19:55:10
URL: http://tigrs.blogg.se/
Postat av: Bus

vad fint täcket var! :) barbapappa är bäst :)

2009-05-15 @ 16:47:10
URL: http://beckanbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback