Stackars min älskling

Igår kväll gick vi och la oss sent, jag, Johan å Emil spelade monopol efter maten och det tog aldrig slut. Men tillslut så vann Johan så vi gick och la oss vid halv 12.

Vaknade vid 04.12 igen, vet inte riktigt vad jag vaknade av men när jag vaknade så tog Johan min hand och så såg jag att han va vaken oxå, han skakade hur mycket som helst, han kom och la sig bredvid mig (vi ligger i varsin nederdel på våningssängarna) och när han la sig under mitt täcke kände jag hur kall han va. Han brukar alltid va mycket varmare än mig men nu va han så kall så han skakade. Har aldrig kännt någon skaka så mycket som han gjorde, kände mig hjälplös, men jag kunde ju inte göra något annat än att lägga mig så nära honom som möjligt och försöka värma honom. Vet inte hur länge han skakade eller hur länge jag va vaken, men de va nog minst en timme. Vaknade en stund senare och då gick Johan till sin säng igen, kände på hans fötter och då va han inte lika kall längre så jag somnade om. Vaknade vid 9 igen och gick på toa, när jag kom tillbaka till rummet så kände jag på Johan och då va han hur varm som helst. Gick och la mig och läste en stund innan Johan vaknade och kom och la sig bredvid mig igen. Denna gången va han jättevarm. Så nu ligger han i soffan med feber stackarn, vet inte hur mycket eftersom vi inte har nån termometer men nog har han feber allt. Blir ingen skidåkning för han idag, Emil stannade kvar i stugan oxå och jag valde att stanna kvar oxå för det kändes som om jag och lillen i magen behövde en vilodag.

Nu ska jag lägga mig i soffan bredvid Johan och se på tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback