Ullared 15/8

Igår åkte jag, Johan, Lisa & Lucas till Ullared tillsammans med mamma, Emma, Frida & Sara. Ingen av oss hade vart där förut. Jag gick upp vid 7, åt frukost, gjorde mig iordning och packade skötväskan. Vid 8 väckte jag Johan och strax efter vaknade Lucas, så matade jag honom och vid 9 kom Lisa och Martin ner. Åkte strax efter 9, mötte upp mamma och dom i ljungskile och släppte av Martin. Kom fram till Ullared kvart över 11, lyckades få varsin parkering och begav oss in i den stora affären. Började med hygien avdelningen och packade ner massa saker i korgen, gick vidare till damkläderna och hittade lite saker att prova. Johan tyckte inte att det va så kul på damavdelningen så han gick till elektronikavdelningen istället.
När vi kollat klart på damkläder så gick jag, Sara, Frida & Lisa till provrummen. Jag hittade mjukisbyxor, en stor myströja och en tjocktröja som jag la i korgen. La även ner lite trosor och sockar, när vi va klara i provrummet så kom Johan dit och så bestämde vi oss för att betala det vi hittat hittills och gå ut och äta lite mat.
Så vid 2 åt vi mat på en restaurang utanför, Lucas som sovit hela tiden passade på att vakna och äta lite han oxå. Så när vi ätit klart gick vi in och kollade lite till, Lisa och Frida valde att kolla i några affärer utanför istället. Jag, Johan & Lucas gick till herrkläderna och dom andra försvann någon annanstans. Johan hittade 2 par snygga jeans, några kalsonger, skärp och solglasögon. Gick vidare till barnkläderna och hittade 3 bodys, 4 par sockar och en filt till Lucas. Sen mötte vi upp mamma, Frida och Sara igen. Gick bort till heminredningen där vi hittade massa saker, när vi kollat där en stund så va klockan 4 och det stängde. Så vi gick till kassorna och betalade, massa pengar!!!
Vid halv 5 åkte vi hemmåt igen, stannade på torp och handlade lite. Mamma och dom åkte hem till sig och vi andra åkte hem till mig & Johan. Lisa & Johan lagade tacos och jag matade Lucas och sen såg vi på "Bedtime stories" till maten och efter det såg vi "I taket lyser stjärnorna". Lisa gick upp till sig vid 11 och vi gick och la oss.



Mys med pappa tidigt på morgonen.


Bilder på det vi köpte i Ullared


Nya gardiner (90 kr x3),  gardinstänger till vardagsrummet (50 kr x3),
två svarta ramar (23 kr/st), en ekram till tre bilder (40 kr).


Nödvändiga men tråkiga saker
Sopborste,  golvmopp, bindor, våttservetter, disktrasor, deo, mascara.


Kalsonger 3-pack (80 kr), trosor 3-pack (50 kr), sockar 2 par (17 kr),
amningsbh (90 kr).


Min tjocktröja (129 kr), Johans jeans (129 kr & 169 kr), skärp (70 kr).


3 bodys (30 kr x2 & 25 kr), 4 par sockar (8 kr/par), filt (39 kr).


Scrapbook album (25 kr), scrapbookset (90 kr).


Notiskub (12 kr), pennor (90 kr).



Jag & Lucas!
Min nya myströja (30 kr), mjukisbyxor (50 kr).

Köpte även torkarblad till bilen, solglasögon till Johan och amningskupor till mig, men det har jag ingen bild på.
Allt gick på 2149 kr.

Kommentarer
Postat av: Malin

Låter som ni hade en riktigt trevlig dag i Ullared :)De e myyys å åka så :)

Jag kommer oxå dit snart åå få shoppa loss :P

Kramiiz Malin

2009-08-17 @ 04:06:56
Postat av: Malin

Ville oxå säga att jag gillade myströjan med kossan på mycket :) Kollade på den när jag var där sist :)

2009-08-17 @ 04:11:43
Postat av: Linnea

Härligt att få hittat så mycket saker på Ullared!

Har höstmodet kommit till Ullared nu?

2009-08-17 @ 10:59:53
Postat av: Anonym

fina bilder på er..

händer hos dig då`?

2009-08-17 @ 11:56:22
URL: http://designbyjessica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback